Cele zajęć:

  • integracja zespołu;
  • poznanie sytuacji emocjonalnej uczniów po okresie zdalnego nauczania.

Forma: warsztat

Czas trwania: 60 minut

 

Przebieg zajęć:

  1. Powitanie uczniów, przedstawienie tematu zajęć.
  2. Rundka wstępna: "Co czuję po powrocie do szkoły?" - Uczniowie kolejno mówią o dominującej u nich emocji. Podsumowanie wypowiedzi uczniów.
  3. Ćwiczenie ruchowe: "Kto, tak jak ja, w trakcie zdalnego nauczania…?" Uczniowie stoją w rzędzie. Jedna osoba staje naprzeciwko klasy i kończy zdanie: "Kto, tak jak ja ,…" Poszczególni uczniowie wykonują krok w prawo lub w lewo (krok w prawo oznacza, że mają takie samo doświadczenie, natomiast w lewo - inne od osoby, która je wypowiedziała).
  4. Praca w parach: Wywiad z kolegą - uczniowie opowiadają sobie nawzajem o śmiesznych historyjkach, w jakich uczestniczyli w okresie zdalnego nauczania, następnie chętni uczniowie dzielą się nimi z grupą.
  5. Zdania niedokończone: Uczniowie indywidualnie wypełniają karty pracy (Załącznik Nr 1). Omówienie ćwiczenia.
  6. Praca w grupach: Nauczyciel dzieli uczniów na 3-4 osobowe grupy. Uczniowie wymyślają sposoby radzenia sobie z trudnymi emocjami (w nawiązaniu do poprzedniego ćwiczenia). Liderzy poszczególnych grup prezentują swoje propozycje reszcie klasy.
  7. Ćwiczenie: "Nić przyjaźni" - uczniowie rzucają do siebie kłębkiem włóczki wypowiadając zdanie "Pamiętam, że lubisz…".
  8. Burza mózgów: Uczniowie podają propozycje zasad, które miałyby sprzyjać dobrym relacjom w klasie i wzajemnej współpracy. Nauczyciel zapisuje pomysły na arkuszu, wszyscy uczniowie podpisują się - akceptując je.
  9. Rundka końcowa: "Na dzisiejszych zajęciach najbardziej podobało mi się...".

 

Opracowanie:

Bożena Zajdel - psycholog,

Dorota Krzanowska - pedagog

 

Załącznik Nr 1

PO POWROCIE DO SZKOŁY:

Cieszy mnie to, że…………………………………………………………………………

Boję się………………………………………………………………………………………

Złości mnie…………………………………………………………………………………

Martwi mnie to, że …………………………………………………………………………

Jest mi smutno………………………………………………………………………………

Najbardziej chcę……………………………………………………………………………