Dla dzieci i młodzieży prowadzimy:

  1. badania diagnostyczne (psychologiczne, pedagogiczne, logopedyczne);
  2. psychoterapię;
  3. interwencję kryzysową;
  4. terapię pedagogiczną;
  5. terapię logopedyczną;
  6. terapię EEG-Biofeedback;
  7. przesiewowe badania wzroku i słuchu z wykorzystaniem Platformy Badań Zmysłów;
  8. badania przesiewowe logopedyczne i psychologiczno-pedagogiczne;
  9. diagnozę zawodoznawczą;
  10. zajęcia aktywizujące do samodzielnego wyboru kierunku kształcenia i zawodu;
  11. Trening Zastępowania Agresji TZA-ART;
  12. zajęcia warsztatowe w oparciu o programy rekomendowane ("Spójrz Inaczej" - Program zajęć wychowawczo-profilaktycznych dla klas I-III szkół podstawowych, Program profilaktyczny "Veto wobec przemocy, alkoholu i narkotyków") oraz autorskie programy profilaktyczno-wychowawcze ("Żyję zdrowo i bezpiecznie" - dla uczniów klas IV-VI szkół podstawowych, "Bezpieczny dzisiaj-szczęśliwy jutro" - dla uczniów klas IV-VI szkół podstawowych, "Ja wybieram" - dla uczniów klas VII-VIII szkół podstawowych);
  13. warsztaty integracyjno-adaptacyjne i integracyjne (różne etapy edukacyjne);
  14. zajęcia wspierająco-terapeutyczne (rozwiązywanie sytuacji trudnych);
  15. zajęcia warsztatowe na temat m.in.: przeciwdziałania agresji, komunikacji interpersonalnej, emocji i uczuć, tolerancji, akceptacji, twórczego myślenia, motywacji i technik uczenia się, zagrożeń związanych z używaniem komputera i Internetu oraz promocji zdrowego stylu życia.

 

Nauczycielom i wychowawcom, logopedom, pedagogom i psychologom szkolnym z terenu działania Poradni oferujemy:

  1. sieci współpracy i samokształcenia: logopedów, pedagogów szkolnych, nauczycieli - wychowawców klas I-VI szkół podstawowych;
  2. konsultacje oraz wsparcie merytoryczne;
  3. punkty konsultacyjne, dyżury konsultacyjne w szkołach;
  4. treningi: Trening Zastępowania Agresji TZA-ART;
  5. szkolenia, np.:
    • dostosowanie wymagań edukacyjnych wobec uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
    • zagrożenia dzieci i młodzieży związane z nadmiernym używaniem komputera i Internetu;
    • wspieranie rozwoju emocjonalno-społecznego uczniów w wieku 9-13 lat;
    • terapia pedagogiczna w pracy pedagoga szkolnego;
    • oddziaływania terapeutyczne w pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się;
    • psychologiczne podstawy trudności i niepowodzeń szkolnych;
    • diagnoza gotowości szkolnej;
    • funkcjonowanie ucznia z autyzmem/zespołem Aspergera w szkole;
    • terapia mowy u dzieci z autyzmem;
    • kryteria diagnostyczne specyficznych zaburzeń rozwoju mowy i języka;
    • afazja rozwojowa;
    • wczesne wspomaganie rozwoju dziecka;
    • inne – w zależności od zgłaszanych potrzeb;
  6. warsztaty, m.in.:
    • współpraca nauczycieli i rodziców w pracy dydaktyczno-wychowawczej;
    • konflikty w grupie;
    • interwencja kryzysowa;
    • nadpobudliwość psychoruchowa;
    • stres i wypalenie zawodowe w pracy nauczyciela;
    • diagnostyka słuchu fizycznego;
  7. instruktaż w zakresie wykorzystywania pomocy do terapii pedagogicznej w pracy z dzieckiem ze SPE;
  8. pomoc w rozwiązywaniu sytuacji trudnych zgłoszonych przez przedszkole/szkołę/ placówkę;
  9. diagnoza potrzeb przedszkola/szkoły/placówki w zakresie np.: pomocy psychologiczno-pedagogicznej, profilaktyki zachowań ryzykownych, wsparcia dla rodziców i nauczycieli.

 

Rodzicom oferujemy:

  1. konsultacje (w Poradni oraz na terenie placówek, w punktach konsultacyjnych w poszczególnych gminach);
  2. porady po badaniach psychologiczno-pedagogicznych i logopedycznych;
  3. pomoc w sytuacjach kryzysowych;
  4. terapię rodzin;
  5. zajęcia warsztatowe, m.in.:
    • radzenie sobie w sytuacjach trudnych - komunikacja interpersonalna;
    • szkoła dla rodziców - trening umiejętności wychowawczych;
  6. szkolenia, np.:
    • zagrożenia dzieci i młodzieży związane z nadużywaniem komputera i korzystaniem z Internetu;
    • jak ustrzec dziecko przed podejmowaniem zachowań ryzykownych;
  7. prelekcje, np.:
    • agresja u dzieci i młodzieży - przyczyny, oddziaływanie, rola rodziny w przeciwdziałaniu zjawisku;
    • jak mówić, żeby dzieci nas słuchały… - umiejętności wychowawcze;
    • poznanie potrzeb i problemów dzieci w okresie dorastania;
    • zachowania ryzykowne - profilaktyka;
    • gotowość dziecka do podjęcia nauki w szkole;
    • prawidłowości i patologie w rozwoju mowy dziecka;
    • profilaktyka zaburzeń rozwoju mowy;
    • rozwój mowy dziecka;
    • najczęstsze wady wymowy;
    • niepłynność mowy i jąkanie.